Pelik

Aku memang dari dulu tak faham-faham.
Kenapa melayu atau mana-mana filem/drama.
Watak dari kampung je alim2
Watak dari kampung je dungu2 sikit
Watak dari kampung pakai baju kurung, tudung selebet, spek besar+tebal.
Cakap lembut macam nak mati.
Asyik kena buli.
Kalau watak dari bandar pulak
Bijak, elegant, bergaya, kaya,
Pastu suka pegi clubbing, tak reti masak, cakap kasar-kasar.
Study kat oversea, balik Malaysia bajet2.
Sosialmaniac.
Seriously aku rasa mentaliti yang sangat aneh
Aku tak tau dari mana datang semua idea tu
Bila cakap macam tu
Ha hambek semua cakap
"Ala pandai nak komen buat filem sendiri la"
"Dah memang macam tu pun"
Yang paling lawak kan ada sorang ni cakap,
"Ada ke orang kampung yang pandai bergaya?"
Pecah perut aku ni dengar tanya mcm tu.
Pemikiran pelik tahap kedua lah korang.
Sorry.
Tehehe.


p/s: Aku tak pernah tengok Nur Kasih (sikit2 je sb terpaksa teman kawan aku tgk kat umah dia. adalah dalam berapa minit aku tgk then tertidur), sampai ada kawan aku gelak sebab aku tak tengok.
Aku ke dia yg pelik cer cakap kat aku sikit?





0 comment:

Post a Comment

A Comment For This?

PlainRainbows.Copyrights Reserved@2010.