Pilih lah sendiri. :)

Bila dah makin besar ni,
Maki2, gaduh2, bukan lagi benda yang seronok untuk aku.
Drama2 bodoh yang aku rasa seronok time zaman sekolah rendah dan menengah,
dah jadi macam satu perkara besar bila aku sampai tahap ni.
Nak cakap dewasa sangat tak,
Tapi bermasam muka dengan kawan tak lagi jadi benda kecik.
Silap lah kalau cakap aku takut bila tak lawan.
Mungkin betul kot, aku takut. Tapi aku bukan takut orang nya,
aku takut hilang kawan aku.
Cukup lah selama ni 2-3 orang kawan aku hilang,
hanya sebab benda2 bodoh yang aku rasa seronok dulu.
Sekarang bukan masa nak hilang kawan lagi.
Selagi aku boleh, mampu sabar, serius itu yang aku akan buat.
Banyak benda aku hilang sebab mulut.
Sebab mulut aku tak baik sangat.
Tapi bila aku diam, korang rasa aku annoying.
Sampai nak suruh aku jadi ketua supaya kononnya nak bagi aku peluang tonjolkan diri.
Bila aku mula bercakap, korang cakap
"eh, kau ni macam ni ea rupanya mulut kau"
Riak muka aku lagi lah, orang akan cakap aku sombong.
Tapi ada jugak tu yang cakap muka aku ni skema lah, tak reti buat jahat lah.
Dah korang yang pandai2 judge aku macam tu,
bila aku buat benda jahat korang kutuk aku,cakap
"Ooo kau dah advance ea sekarang"
Sumpah seumur hidup aku, tak pernah aku terfikir nak cakap macam tu kat sapa2.
Habis korang yang cakap tu, memang sejak azali laa dah advance?
Macam tu?
Apa takrifan advance tu sendiri kat korang?
Pelik weh,pelik.
On the other side, aku rasa aku sendiri yang tak nak mesra dengan orang,
sebab tu ramai taknak dekat.
Aku tak pernah kisah.
Sampai harini,aku tengok, Ya Allah hai, ramaiinya taknak lepas kau.
Selama ni aku punyalah serba salah nak tanya kau nak ikut aku ke tak,
sebab aku fikir jugak kau dengan budak2 yang dah rapat dengan kau,
tapi budak2 yang dah rapat dengan kau buat perangai selamba siak,
macam aku robot, tak rasa apa apa.
Tak kisahlah bila korang tak heran langsung aku ada ke tak,
despite aku tak pernah berkira dengan korang,
korang, 50 sen pun korang ambik dari aku.
tak kisah weh. aku boleh terima,jujur aku boleh terima.
Sebab aku tau kalau bukan korang,
Allah akan hantar orang lain yang akan buat benda sama kat aku dan benda sama kat korang.
Tapi since aku ada ke takda tak bagi apa2 effect,
serius terasa jugak.
Kalau satu lagu yang kita dengar sekali boleh buat kita nyanyi2 sepanjang hari,
inikan korang yang aku hadap hampir satu sem.
Kalau tak banyak pun, sikit tu ada sayang kat korang.
Sebab fikir korang lah aku boleh lepas dia.
Buat lah pilihan sendiri.
Serious benda ni bukan apa apa pun,
Tapi kadang2 bila kau dah mula fikir untuk kau, CUMA pasal kau,
memang semua orang akan mula ada masalah.
Aku tak boleh dan takkan buat apa2, masalah kau bila kau yang buat perangai.
Cuma respect aku pada kau dah takda.
Tapi mcm aku cakap tadi,
since aku dah mula sayang semua,
biar dia buat pilihan.
Asalkan dia gembira.
 


0 comment:

Post a Comment

A Comment For This?

PlainRainbows.Copyrights Reserved@2010.